lauantai 15. lokakuuta 2011

Pohjanoteeraus

Saanko esitellä- kaikista sukkakammotuksista kamalin.
 Päätin tehdä Novitan sukkalehden mallia mukaillen "sukat väärinpäin" eli kärjestä aloittaen. Tähän päivään asti meni kyllä ihan hienosti, selvisin elämäni ensimmäisestä tiimalasikantapäästäkin kuin vanha tekijä, MUTTA varren 2o2n-joustinneule olikin sitten jo liikaa :-/ tänään oli mörköjen tuuletus-päivä, joten ajatukset olivat ihan jossain muualla kuin neuleessa. Niinpä minä sohelsin, säädin ja sähläsin & neuloin, purin ja poimin silmät miten sattuu. Tulos on sitten myös sen näköinen ja tietenkin ne pahimmat kohdat ovat sukan varren etuosassa...  pitänee pitää sukkia yösukkina. Pimeässä niiden virheitä ei näe kuin nukkumatti ja hän tuskin piittaa pikkuseikoista.

Onneksi olen saanut aikaiseksi jotain parempaakin. Maanantaina lähti Helsinkiä ja Neulomon Tiitua kohden tämä kolmiohuivi. Lankana Rose Mohair ja malli serkun netistä kopioima.

Reunoista tuli hieman liian tiukat kun mä olen ittekin vähän kireä tyyppi, mutta muuten olen huiviin tyytyväinen. Pääasia lienee, että huivin saaja on pitää huivistaan, eikös vain ;-)

PS: Huomasin että viisituhatta vierailukertaa lähestyy pelottavaa vauhtia. Taidanpa juhlistaa puolipyöreitä lukemia aikanaan arvonnalla, joten pysykääs näköetäisyydellä!

4 kommenttia:

  1. Minulla noita pohjanoteerausjuttuja on sit monelta alalta. Koska luonteeseeni kuulu laadun tarkkailu ja ankara itsekritiikki niin on purettu niin monet sukat (muista en nyt puhu). Viime aikoina oon sit alkanu hitaasti tajuta et HEI NE ON VAAN SUKAT...no hätä...Katos tyhmä ei huomaa ja viisas ei virka =)-SNY-

    VastaaPoista
  2. Niinpä! Yleensä ne virheet on just sellasia, ettei kukaan huomaa ellei niistä mainitse, mutta kun sen ITTE tietää että siinä se virhe on niin eihän sitä neuletta voi silloin pitää... Nyt vaan olen niin monta kertaa tuon langan purkanut että annoin olla. Ja mulle ihan tyypillistä että selviän vaikeamman kohdan yli tuosta vaan, mutta sössin helpon kohdan :-/

    VastaaPoista
  3. Huivin saaja tykkäsi huivista :) Kiitos! Suklaa oli hyvää myös...

    VastaaPoista
  4. You know nothing about bad looking socks! My socks are the most terrible there is or can ever be.

    VastaaPoista